Ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Hvordan fungerer kartet?

Du kan gjøre området du bor i større ved å klikke på + og – opp til høyre i kartet. Da zoomer du inn på ditt området, og får opp alle plasser vi leverer ut på. Klikker du på punktene kommer adresse, dato og klokkeslett opp for aktuelle hentepunkt.

Du kan også skrive inn adressen din på venstre side, da vil kartet ta deg til nærmeste område for hentepunkt. Klikk og sjekk ut hvilke som passer deg best.

Hentepunkt velger du på utsjekk/kassen når du skal betale for varene dine.

Hvordan finner jeg hentepunkter?

Du skriver inn postnummer og poststed i søket under hentepunkter. Da vil du kunne se en liste under med alle hentepunkter i tillegg til svarte prikker på kartet som du kan trykke på for informasjon om sted, dato og tid. Hentestedet du ønsker å bruke velger du på utsjekk når du skal betale for varene.

Hvordan finner jeg varene?

I nettbutikken kan du enten kikke på alle som ligger tilgjengelig for salg samlet, eller du kan på venstre side velge hvilken type kategori du ønsker å se mer på. Eventuelt kan du søke i søkefeltet på aktuelle produkter eller leverandører. Er du for eksempel på jakt etter en leverandør du vet ligger inne på siden, kan du søke opp navnet på leverandør – deler av, ett eller flere ord i navnet, og få opp alle produktene som ligger knyttet til det navnet. Ved å søke opp «Skakke» kommer alle produktene til Skakke Røykeri opp.

Kategorier, hvordan funker det?

Varene ligger ofte under flere kategorier. Du kan sortere på både økologisk, glutenfritt og melkefritt, som er underkategorier på varer som er kjøtt, meieri, søtt eller annet i tillegg. Merk at produktene som er glutenfritt eller melkefritt kan i noen tilfeller inneholde spor av hvis produsenten også lager varer som inneholder nettopp melk eller gluten.

Hvor ofte kjører dere på leveringsrunde?

Vi er i starten og har ikke innarbeidet faste ruter og tider. Men vi håper at dette skal på plass i løpet av 2024. Så nå legger vi ut sporadiske turer. Noen turer legger vi ut med faste hentepunkter med dato og fast kl. slett. Men nå i begynnelsen legger vi oftest ut kjøreturer, med kart som du kan se hvor vi er på bestemte datoer, men ikke bestemt klokkeslett. Då avtaler vi en plass å møtes for utlevering, eller vi kan levere det hjem, eller på jobben i enkelte tilfeller.

Men ønsker du å få informasjon om neste gang vi kjører i området der du bor, så send oss gjerne en epost med nevn, kommune, og tlf. nummer., så får du beskjed når vi legger ut en ny kjørerute.

Vil dere få flere hentepunkter?

JA! Vi er i startfasen, og vil utvide med flere hentepunkter. Hvis du har spesifikke ønsker, kan du gjerne sende oss en e-post om hvor du ønsker vi skal få nytt hentepunkt. Vi skal utvide til store deler av Norge på sikt, og vi er kun i startfasen med utleveringer i utvalgte byer eller tettsteder i Vest-, Sør-, og Øst-Norge.

Vil dere få flere produkter inn på siden?

JA! Vi håper og tror at vi på sikt skal kunne tilby produkter fra produsenter i heler Sør-Norge

Er det produsenter eller produkter fra småskalavirksomheter du syns vi skal kontakt eller teste produktene fra, er det bare til å sende oss en e-post!

Hva skjer om jeg glemmer ut eller kommer for sent til utlevering?

Vi kjører en runde med streng tidsplan, og har dessverre ikke mulighet til å vente på at du kommer utover det som er planlagt tidsrom for henting. Du kan treffe oss eventuelt på neste hentepunkt, eller ringe oss for å sjekke om det er en plass vi kan treffe deg langs veien. For garantert å motta varene, er det viktig å møte opp til rett hentetidspunkt.